Mâncatul nu este o joacă, iar prepararea corectă a alimentelor ne influienţează starea de sănătate. Nu există un aliment care să cuprindă toţi factorii nutritivi în proporţii echilibrate pentru organism. De aceea, alimentaţia zilnică trebuie să fie alcătuită prin asocierea mai multor alimente vii pentru satisfacerea nevoilor optime. Iata principii alimentare corecte 

Alegerea şi prepararea alimentelor este responsabilitatea fiecăruia dintre noi, nu doar a mamelor. Evitarea schemelor impuse de diete şi adoptarea un stil de viata bazat pe cunoasterea propriului organism sunt alegeri elementare care vă feresc de ceea ce vă face rău.

Veţi găsi cateva principii alimentare corecte, pe care dacă le ştiti, este bine să le şi aplicaţi.

Principii alimentare corecte ale preparării hranei

– reducerea timpului de pregătire a ingredientelor în scopul maximizarii calităţii lor nutritive. Hrana vie este baza unei alimentaţii sănătoase, iar inceperea unei zile ideale se face cu un fresh de fructe sau Vibracell.

– evitarea prăjirii, frigerii neadecvate, rântaşurilor,

– eliminarea aparatelor cu microunde din casa,

– limitarea utilizarii grasimilor în prepararea alimentelor, indiferent de originea lor. Se vor folosi spray-uri pulverizatoare pentru ulei în scopul reducerii consumului de ulei.

– excluderea margarinei din alimentaţie. Nu uitaţi că margarina se foloseste in alimentele industriale cum ar fi: cozonac, cornuri, produse de cofetărie şi patiserie!

– evitarea unor combinaţii neadecvate între ingrediente, cum ar fi: grăsimi cu zaharuri, grăsimi cu amidonoase, proteine animale cu grăsimi, proteine animale cu amidonoase.

Combinaţii alimentare corecte 

 

 

Peste Oua Carne Branzeturi Orez/Paste fainoase Legume Leguminoase
Oua Nu Da Nu Neutru Neutru Da Nu
Carne Nu Nu Da Nu Nu Da Nu
Peste Da Nu Nu Nu Da Da Nu
Branzeturi Nu Neutru Nu Da Da Da Nu
Orez/Paste fainoase Neutru Neutru Nu Da Da Da Da
Ulei Da Da Da Da Da Da Da
Legume Da Da Da Da Da Da Da
Leguminoase Nu Nu Nu Nu Da Da Da
Nuci, seminte Neutru Neutru Neutru Neutru Da Da Neutru
Fructe Nu Nu Nu Da Nu Nu Nu

Citeşte şi: “Ce trebuie sa pui in farfuria ta ca sa ai o viata sanatoasa!

– alimentele amidonoase se gătesc la abur sau prin înăbuşire şi se servesc reci sau reîncălzite (cartofi, fasole boabe, pâine învechită, paste, orez, mămăligă) pentru a le scădea încărcătura glicemică. Peste aceste alimente se poate stoarce puţină lamaie avand rolul de a scădea indicele glicemic.

Multe din alimentele moderne sunt mai hiperglicemiante chiar decât zahărul, iar numarul persoanelor care au probleme cu obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare, cancerul se află în crestere alarmantă. Pornind de la aceste observaţii din ce în ce mai vizibile, putem concluziona că alimentaţia nesănătoasă este o premisă a bolilor actuale.

– sucul de trestie deshidratat şi mierea sunt singurii îndulcitori care aduc organismului calorii cu valoare nutriţională şi nu calorii goale, cum se întâmplă în cazul îndulcitorilor rafinaţi (zaharul).

– alimentele gătite, nu se vor amesteca cu cele vii;

– gătiţi în casă pe cat posibil pentru o zi si doar în mod accidental păstraţi-le în frigider pentru maxim încă o zi;

– folosiţi vase confecţionate din ceramică, sticlă, oţel inoxidabil alimentar, fontă smălţuită;

– apa e matricea vieţii şi se bea înaintea fiecarei mese, nu în timpul mesei;

– gătiţi cu dragoste, mâncaţi cu dragoste, căci aceasta va deveni cel mai preţios ingredient al mâncării, care ne va hrăni atât corpul, cât şi spiritul, întârziind în acelaşi timp bătrâneţea. 

principii alimentare corecte principii alimentare corecte principii alimentare corecte principii alimentare corecte principii alimentare corecte

Citeşte şi:

Există o relație între ce mâncăm și fericire?

ALIMENTATIA CORECTA – REMEDIU PENTRU MAJORITATEA BOLILOR

Call Now Button preloader