Nutritionistii recomanda consumul de peste de minim doua ori pe saptamana.

 

De ce oare?

 

In primul rand pentru acizii grasi esentiali Omega-3. Accestia nu pot fi sintetizati de corpul uman, se introduc prin intermediul alimentelor si sunt vitali pentru functionarea in bune conditii a metabolismului.

Omega 3 reprezint hrana creierului. Previn imbatranirea precoce si au rol protector impotriva alterarii memoriei, depresiei, problemelor de limbaj, dezorientarii in timp si spatiu.

Un consum regulat de Omega 3 este benefic in cazul bolilor coronariene, dar si a tulburarilor de vedere.

Omega 3 din carnea de peste fluidifica sangele si diminueaza efectele inflamatorii, scazand riscul de ateroscleroza.

Studiile de specialitate realizate pe aceasta tema arata ca persoanele care consuma peste bogat in Omega-3 de cel putin doua ori pe saptamana isi reduc considerabil riscul de deces prematur cauzat de atacul de cord.

Continutul de Omega 3 este mai mare in pestele gras (ex somnul)!

 

O alta cauza a consumului sporit de peste o reprezinta proteinele slabe, vitaminele A, D, B, dar si o serie de minerale esentiale, precum fier, iod, seleniu si zinc.

Pestele este mult mai usor de digerat si are un continut mai scazut de calorii decat carnea rosie.

Continutul nutritiv variaza in functie de specia de peste. De exemplu sardinele sunt o buna sursa de calciu.

Pestele gras contine vitamina D, care este esentiala in absorbtia calciului in oase, prevenindu-se in acest fel osteoporoza. Pestii mici, consumati cu tot cu oase, ca si conservele de peste, sunt bogate in calciu.

 

Orice fel de peste e sanatos, daca nu provine din zone poluate!

 

Pestele are un nivel scazut de grasimi saturate si colesterol. Aceste grasimi impiedica proliferarea bolilor inflamatorii cronice si a bolilor autoimune.

S-a constatat ca persoanele care urmeaza un regim alimentar mediteraneean au un risc scazut de declansare a obezitatii.

Majoritatea oamenilor care consuma peste nu se gandesc la aceste aspecte, ci se concentreaza pe consumul de alimente bogate in Omega-3.

Mesele cu peste trebuie sa se regaseasca negresit si in alimentatia copiilor (dezvolta intelectul si produc natural lecitina, necesara in cazul efortului psihic), gravidelor (stimuleaza dezvoltarea creierului copilului), adultilor, dar si a varstnicilor (micsoreaza riscul de Alzheimer).

 

Pestele e alegerea perfecta: e sanatos, usor daca nu-l prajesti si nu-l combini cu cartofi, mamaliga, paste, orez, fasole, mazare, naut, linte, paine si nici nu ingrasa.

Sper ca ati gasit suficiente motive sa consumati peste!

Pofta buna!

Call Now Button preloader