Obezitatea este o acumulare excesivă de grăsimi care poate afecta serios sănătatea.

In cele mai multe cazuri, Obezitatea se datorează unui dezechilibru între aportul de calorii ingerate și consumul acestora. Un consum crescut de alimente calorice, combinat cu o lipsă a activității fizice va duce întotdeauna la un dezechilibru energetic și la o creștere nesănătoasă în greutate.

Menținerea greutății poate fi dificilă în conditii de stress, alimentatie haotică si nepracticarea unei activitati sportive. Cu accesul ușor la alimente nesănătoase și stilul de viață ocupat, bătălia obezității poate părea uneori aproape imposibilă.

Avand reputația de a prefera alimentele nesănătoase, unul din patru copii dezvoltă obezitate pană la varsta de 7 ani. Acestia vor deveni adultii supraponderali care vor dezvolta diabetul zaharat si bolile cardiovasculare încă din tinerete. Fenomenul este un semnal de alarmă adresat părinților ocupați, dar si instituțiilor publice de sănătate❗

In prezent, aproximativ 50% din cazurile confirmate cu diabet zaharat și 25% din cazurile confirmate cu anumite boli de inimă sunt atribuite excesului de greutate și obezității. ⚠️Potrivit OMS, în lipsa unor măsuri rapide de prevenție si tratament, pană în 2025 se estimează că peste 50% din populația lumii va fi obeză. 

Deși majoritatea persoanelor supraponderale sunt pe deplin conștiente de bolile cauzate de obezitate (boli de inimă, diabet, depresie), studiile arată că aceștia nu vor să se informeze despre legătura pe care o are obezitatea cu tipurile de cancer (cancerul de sân, intestine, rinichi si ficat).

Excesul de grăsime depozitat în organism nu numai că afectează rinichii, ficatul, inima, vasele de sânge, dar crește si riscul de cancer.

Nutritionistii sustin că cea mai bună alegere la copii este să urmeze o dieta echilibrată împreună cu minim 30 minute de activitate sportivă.

Aceasta înseamnă să se consume multe legume și fructe, precum și carne slabă, lactate, grăsimi sănătoase și carbohidrați. Evitarea oricăruia dintre aceste elemente esențiale unei diete sănătoase se poate dovedi dăunătoare pentru organismul unui copil. Nu excludeți carbohidrații care sunt esențiali pentru producerea de energie❗

Modificând dieta și stilul de viață pentru a deveni mai sănătoși, multi adulți determinați pot gestiona greutatea și reduce riscul de boli legate de obezitate. Dacă însă sunteți o persoană obeză si ați încercat, pe cont propriu, tot felul de metode de slabire care nu au dat rezultate, indicat ar fi să cereti ajutorul specialistilor. Acestia vă vor arăta care sunt pasii ce trebuie urmați pentru a putea pierde în greutate într-un mod corect si sănătos.

Impreună cu nutriționistul veți dezvolta un plan de activitați cardio si de alimentație care include:

👉 Păstrarea un jurnal alimentar;

👉 Respectarea unui program de împărțire al alimentelor pe mese principale si gustări;

👉 Reducerea numărului de calorii fără a afecta starea de sănătate (Ex. O restricţie de 500 kcal/zi se recomandă persoanelor supraponderale. Scăderea în greutate va fi de 6 kg în 3 luni, adică aproximativ 0,5 kg/săptămână. Un deficit caloric de 1000 kcal/zi este recomandat persoanelor obeze si va genera o scădere în medie de 1-2 kg/săptămână);

👉 Cresterea consumului de legume proaspete, de sezon, fibre si de proteine de bună calitate;

👉 Combinarea corectă a alimentelor si prepararea lor în casă;

👉 Evitarea altor activitați în timpul mesei (citit, TV, telefon);

👉 Mestecarea înceată a bolului alimentar pentru a crea sațietate fără să consumați un volum mare de alimente;

👉 Evitarea consumului total din farfurie. Farfuriile să fie mici, dar pline pentru a da senzația că nu sunteți privat de a manca;

👉 Efectuara unei plimbări de 30 min după masa;

👉 Ridicarea de la masă înainte sa apară sațietatea;

👉 Cumpărăturile să se facă conform cu cantitatea exactă primită de la nutritionist;

👉 Utilizarea de gustari care să prevină senzația de foame;

👉 Evitarea consumului de alcool (stimulează poftă de mancare si furnizează kcal multe 7kcal/g);

👉 Implicarea familiei în sprijinirea eforturilor de slăbire;

👉 Scăderea în greutate pentru persoanele obeze este o muncă de echipă între pacient-nutriționist-dietician-psiholog-familie.

⚠️Dacă sunteți îngrijorat pentru sănătatea sau greutatea dvs. sau a persoanelor dragi și vă confruntați cu probleme legate de obezitate, vă rugăm să ne contactați direct❗

Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. Obezitatea. 

Call Now Button preloader