Lista de cumparaturi sanatoasa si inteligenta

Indiferent daca locuiti langa un supermarket, piata sau magazin de cartier, pentru a evita intrarile succesive, timpi si bani pierduti, aveti nevoie de o lista de cumparaturi.

Inainte de a porni la cumparaturi, realizati o lista de cumparaturi stricta, bazata pe meniul saptamanal discutat cu familia. Aceasta se noteaza pe telefon sau pe hartie. Puteti instala pe telefon o aplicatie rapida a unei liste de cumparaturi. Este o modalitate inteligenta si simpla pe care o partajati cu toti membrii familiei. Gasiti recomandari de produse populare, dar si cataloage de produse impartite pe categorii. 

Lista de cumparaturi

Pe masura ce le cumparati, bifati produsele achizitionate.

Daca le comandati online, nu puteti sa faceti verificarea organoleptica, dar economisiti bani pentru ca nu sunteti tentati sa cumparati produsele la promotii, ci doar parcurgeti lista stricta.

Daca mergeti in magazin, luati in considerare rafturile plasate mai jos, intrucat acolo sunt asezate produsele mai ieftine. De regula, retailerii aseaza produsele cele mai scumpe pe rafturile care se afla in dreptul privirii.

In functie de sezon, de preferintele alimentare, de eveniment, de buget etc lista de cumparaturi difera.

Si pentru ca sezonul cald a inceput, va vom da cateva recomandari de produse nelipsite din lista de cumparaturi.

In sezonul cald, mancarea nu mai constituie o prioritate, hidratarea este primordiala. Apa este deci nelipsita de pe lista de cumparaturi.

Fructele si legumele de sezon abunda: salata, leurda, loboda, ceapa si usturoiul verde, ridichi, varza, dovlecei, ardei, castraveti, rosii, vinete, morcovi, varza, fasole verde, mazare, patrunjel, marar, leustean, capsuni, cirese, caise, pepenele rosu sau galben, fructele de padure etc sunt nelipsite de pe lista de cumparaturi.

Daca gasiti producatorul cu legume si fructe ecologice, va asigurati organismul cu un continut bogat de apa, fibre, vitamine si minerale, adica exact ceea ce are nevoie ca sa fie in forma.

Aportul zilnic de vitamine se acopera prin alimentatie sau se suplimenteaza cu sucuri concentrate de legume si fructe.

Ciorbele de legume sunt ideale si se pot servi si reci.

De pe lista nu uitati pestele si carnea alba care se combina foarte bine cu salate sau legume “al dente”.

Ce sa NU cumperi

Eliminati cartoful de pe lista de cumparaturi! In functie de modul cum sunt preparati, de afectiuni (diabet zaharat, obezitate sau predispozitie obezitate), de combinatia cu carne, paine, orez, paste, cartofii duc la ingrasare.

Snack-urile sunt cea mai proasta alegere din punct de vedere calitate nutritionala vs pret.

Din cauza caldurii, digestia este mai lenta in aceasta perioada. Evitati alimentele care au timpi mari de stationare in stomac. De exemplu: grasimile, branzeturile fermentate, mezelurile, carnea rosie, produsele fainoase (paste, orez) cu sosuri. Evitati combinatiile gresite. Te-ar putea interesa si PRINCIPII ALIMENTARE DE BAZA ALE PREPARARII CORECTE A HRANEI

Dulciurile cu multa crema, produsele de patiserie dulci sau sarate nu fac parte din lista vreunei persoane care are grija de sanatatea si silueta sa. Spre exemple, fructele sunt mult mai ieftine decat dulciurile.

Transformati lista de cumparaturi din rutina monotona, in placerea alegerii sanatoase si inteligente a alimentelor vii care va mentin organismul in forma!

Call Now Button preloader