Este sezonul gripei și al răcelii, așa că este foarte important să ai grijă de sistemul tau imunitar. Mai multe ore de somn, exercitii fizice zilnice în aer liber și reducerea nivelului de stres pot contribui benefic la o stare bună de sănătate. Din fericire putem apela la multe legume si fructe de toamna care sunt benefice sistemului nostru imunitar.

Corpul nostru este o mașină aproape perfectă, care se autoreglează în functie de anotimp, si care pune în aplicare o serie de reacții biochimice pentru a prepara enzime, hormoni și pentru a finaliza sarcinile cerute de viața noastră de zi cu zi. Această mașină aproape perfectă are nevoie de combustibil pentru a funcționa mai bine sau pentru a repara daunele. O dieta corespunzatoare este foarte importanta. 

Multe legume si fructe de toamna contin vitamine, minerale, antioxidanti cu efecte pozitive în dezvoltarea armonioasă a organismului, de distrugere a bacteriilor, de întărire a sistemului imunitar, de luptă cu stările febrile și inflamatorii, așadar de prevenire a unor boli favorizate de scăderea imunitații.

Studiile arată că oamenii care consumă multe legume si fructe de toamna au un risc mai mic pentru apariția bolilor. Printre acestea se numară: bolile cardiovasculare, accidente vasculare, cancerul, obezitatea, diabetul de tip II, colesterolul.

Alimentația sănătoasă se deprinde însă din copilarie. Prin urmare, copiii trebuie învătati să consume mai multe legume si fructe de toamna, divers colorate. Acesta este un semn sigur că sunt bogate în antioxidanti atat de necesari sistemului nostru imunitar. Adulții sunt modelul pe care copiii îl urmează. Incepeți de astazi să fiti modelul copilului dvs și să luati masa cu el consumand legume si fructe de toamna!

Copilul poate consuma din grupa legumelor și fructelor orice doreste, nimic nu este interzis atata timp cat nu mănancă frecvent acelasi tip de legume, respectiv de fructe. Indicate sunt legumele și fructele cat mai proaspete, de sezon. Acestea contin cele mai multe vitamine și săruri minerale. Ideal este sa fie consumate în stare crudă, dar și congelate, uscate, în conserve sau sub formă de sucuri.

 

Legume si fructe de toamna care nu trebuie să îți lipsească din dietă acum sunt: ardei rosu, usturoi,  dovleac, conopida, broccoli, turmeric, ciuperci, morcovi, ceapa, varza rosie, sfecla rosie, cartofi dulci, vinete, patrunjel, mere, pere, struguri, prune, gutui, nuci, alune. 

 

5 portii de legume și fructe pe zi influiențează pozitiv sănătatea. Raportul optim este de 3 portii legume și 2 portii de fructe. Porțiile echivalează cu cantitatea de legume sau fructe care incape în mana unei persoane. Excepție fac nucile și alunele care se consumă în cantitați mai mici, respectiv jumatate de mana.

Diversificarea este importantă pentru acoperirea necesarului optim de vitamine și minerale. In caz contrar, se poate suplimenta cu sucuri din legume și fructe sau cu suplimente alimentare naturale. Acestea se absorb mai bine dacă se consumă împreună cu legume sau fructe. Daca exista legume care nu sunt dorite, se pot camufla în chiftele, omlete, salate, paste. Fructele se pot consuma împreuna cu iaurt sau cereale cu lapte. 

Există diete de detoxifiere pe baza de sucuri din legume și fructe care fac minuni dacă se tin pe perioade scute, de maxim 7 zile. Aceste diete ne fac să ne simțim plini de energie și, în cele din urmă, liberi de toxine. Eliberat de toxine, sistemul imunitar poate să funcționeze corect. Nu trebuie să credem că ceva care se face timp de o săptămână pe an poate fi relevant și corpul nostru poate obține beneficii mari dintr-o singura acțiune scurtă. Imunitatea se dobandeste in timp, prin schimbarea stilului de viată.

Un bun sistem imunitar stă la baza sănătatii organismului. De aceea vedem în jurul nostru persoane care se îmbolnăvesc mai des și mai grav, în timp ce altele se îmbolnavesc mult mai rar.

Citeste si: ALIMENTATIA CORECTA – REMEDIU PENTRU MAJORITATEA BOLILOR

Call Now Button preloader